دیجی کوین متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال

دیجی کوین متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال

دیجی کوین متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال

دیجی کوین متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال

تیم دیجی کوین متشکل از متخصصین حوزه ارزهای دیجیتال و مهندسان خبره IT با ایجاد بستری امن و حرفه ای برای مبادلات انواع ارزهای دیجیتال آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد. این تیم با بهره گیری از دانش بالای متخصصان خود و نیز استفاده از بروزترین ابزارهای امنیتی مانند کیف پول سخت افزاری سعی در ایجاد محیطی امن برای کاربران خود نموده است. از سوی دیگر با دراختیار قرار دادن نمودارها و ابزارهای مدیریتی لازم جهت معاملات ارزهای دیجیتال و تعیین حداقل کارمزد مطابق با استانداردهای جهانی تلاش کرده است تا محیطی حرفه ای و با حداکثر سودآوری برای کاربران خود فراهم نماید.

  • ۰
  • ۰

امروزه دنیای ارزهای دیجیتال آنقدر گسترده است که سرمایه گذاران با انتخاب‌های زیادی مواجه هستند و تصمیم گیری برایشان دشوار می شود. اگر فرض را بر این بگیریم که اتریوم یکی از انتخاب‌های شما برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است؛ فکر می‌کنید چگونه می‌توان در آن سرمایه گذاری کرد؟

در ادامه قصد دارم درباره اتریوم بیشتر بدانیم، جوانب مثبت و منفی در سرمایه گاری اتریوم را بررسی کنیم تا در انتها درک بیشتری از اتریوم داشته باشیم. در پایان شما می‌توانیم به دو سوال پاسخ دهید. آیا اتریوم ارزش خرید دارد؟ و بهترین شیوه سرمایه گذاری در اتریوم کجاست؟

چگونه می‌توان در اتریوم سرمایه گذاری کرد: آیا اتریوم سرمایه گذاری خوبی است؟

برای بسیاری از افراد سرمایه گذاری در اتریوم یک امری عالی و اثبات شده است. در مارس 2017 قیمت هر اتریوم 30 دلار بود. دقیقا پس از یک سال؛ یعنی در مارس 2018 قیمت هر اتریوم 750 دلار تخمین زده شد. یعنی اگر یک نفر 1000 دلار در مارس 2017 اتریوم خریداری می‌کرد پس از یک سال با رشد 25 برابری یا 2500% مواجه میشد و سرمایه اش به حدود 25000 دلار می‌رسید.

حتی اگر 1000 دلاری که در مارس 2017 خریداری کرده بودید را در دسامبر 2017 که اتریوم به بالاترین ارزش خود رسیده بود می‌فروختید (هر اتریوم 1350 دلار)؛ 45000 دلار درآمد داشتید.

همانطور که مشاهده کردید؛ اتریوم تا کنون خودش را به عنوان یک ارز اثبات شده معرفی کرده است و تاکنون با اسقبال بسیار زیادی مواجه شده است. یکی از دلایل آن؛ پشتیبانی بسیار قوی تیم توسعه دهنده اتریوم است.

شاید کلمه رشد «عجیب و غریب» اتریوم را بتوانید در این نمودار مشاهده کنید.

تصویر یک اتریوم در فضایی مبهم آبی رنگ

به نظرم برای درک بهتر روند رشد اتریوم نگاهی به تاریخچه پرفراز و نشیب آن بیندازیم.

آنچه بر اتریوم گذشته از دیرباز تا کنون

آنچه بر اتریوم گذشته از دیرباز تا کنون

در اینجا اصلا قصد نداریم تاریخچه اتریوم را صفر تا صد توضیح و تفسیر کنیم. ولی اگر شما مایلید خیلی کامل و با جزئیات درباره ارز اتریوم بدانید پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله اتریوم را مطالعه کنید.

ایده اولیه ارز دیجیتال اتریوم برای اولین بار در سال 2013 توسط Vitalik Buterin ارائه شد. شخصی که ادعا داشت، بیت کوین باید نیاز توسعه دهندگان، مبنی بر اجرای برنامه ها بر روی بلاکچین را هر چه سریعتر در دست بگیرد. ایده ای که توسط بیت کوین رد شد و میهای آلیسی، آنتونی دی یوریو و چارلز هوسکینسون تصمیم گرفتند با یکدیگر هسته اصلی تیم اتریوم را در آگوست 2014 از طریق فروش آنلاین اجرا کنند. از آن زمان تا کنون؛ تیم اتریوم پیشرفت‌های بسیار زیادی را تجربه کرده است.

اتریوم کلاسیک ETC

اگر تا الان واژه اتریوم را سرچ کرده باشید، ممکن است با دوعنوان از اتریوم مواجه شوید. یکی اتریوم کلاسیک ETC و دیگری اتریوم  ETH. این دو با هم چه فرقی دارند؟ آیا هر دو یک منظور را می‌رسانند؟

خیر. اسم اولیه اتریوم، اتریوم کلاسیک بوده است. ولی به دلیل بهبود و یک ارتقاء جدید (که به آن فورک می‌گویند) نام آن به اتریوم تغییر کرد. در واقع اتریوم به دو بخش اتریوم کلاسیک و اتریوم تبدیل شد.

برای اینکه بیشتر با معنی فورک و فورک‌های اتریوم مقاله بررسی 3 تا از پرکاربردترین فورک‌های اتریوم را از دست ندهید.

قبل از اینکه بریم سراغ اینکه چگونه در اتریوم سرمایه گذاری کنیم باید بدونیم چه نوع سرمایه گذاری برای اتریوم خوب است؟ بلند مدت یا کوتاه مدت؟

آیا باید اتریوم را برای بلندمدت سرمایه گذاری کنیم؟ (از یک سال تا بیشتر)

آیا باید اتریوم را برای بلندمدت سرمایه گذاری کنیم؟ (از یک سال تا بیشتر)

در حالیکه همه افراد از سود بسیار زیاد در اتریوم می‌گویند؛ برخی از افراد هم هستند که از سرمایه گذاری در اتریوم خیری ندیده اند که هیچ حتی ضرر هم کرده اند. و آن چیزی که در سرمایه گذاری‌های ارز دیجیتال و الخصوص ارزهای پرکاربرد باید بدانید این است که هیچگاه سرمایه خود را نباید از دست دهید و این درست ترین مسیر برای سرمایه گذاری است. پس چرا سرمایه گذاری های بلندمدت برای اتریوم، خیلی پیشنهاد می شود؟

اولین دلیل آن، جوان بودن اتریوم است و دومین دلیل که شاید از دلیل اول بسیار مهم تر باشد این است که اتریوم توسط ICO پشتیبانی می‌شود. یعنی اتریوم به عنوان یک بستر ارزشمند برای سرمایه گذاران معرفی می‌شود. همین امر دلیل بر افزایش ارزش قیمتی اتریوم نیز هست.

در حال حاظر؛ اتریوم یکی از 3 ارز برتر دیجیتالی در جهان است که اکثر مردم برای سرمایه گذاری آن را انتخاب میکنند. دلیل آن دو عامل بسیار مهم در روند توسعه اتریوم است.

عامل اول: پیشرفت‌های هر روزه بلاکچین اتریوم

پیشرفت‌های هر روزه؛ اتریوم را به یکی از ارزهای دیجیتالی تبدیل کرده که خیال شما را درباره سود سرمایه گذاری بلند مدت راحت می‌کند. و همین امر باعث افزایش قیمت ارز اتریوم می‌شود. هر چند که هر روزه ارزهای زیادی با دلایل بسیار زیادتری وارد بازار می‌شوند ولی اتریوم با وجود تیم بسیار قدرتمند برنامه نویسی، رقیبِ بسیار قدری برای همه آن ها محسوب می‌شود.

عامل دوم: فناوری اثبات سهام یا Proof-of-Stake

بیت کوین و اتریوم در ابتدا کار هردو با سیستم PoW فعالیت می‌کردند. ولی اتریوم به دلیل به روزرسانی‌های گسترده ای که در بلاکچین خود انجام داده است توانسته سیستم معاملات اتریوم را از PoW به PoS (Proof-of-Stake) ارتقاء دهد. تفاوت بین این دو سیستم خیلی پیچیده است ولی برای این مقاله همین کافیست که بدانید؛ استفاده از PoS بسیار مقرون به صرفه تر و ازان تر از PoW است.

اگر اتریوم موفق به اجرای PoS شود؛ نه تنها که بسیار بارزش تر از بیت کوین خواهد شد بلکه غیرمتمرکزتر هم خواهد شد. و این تاثیر مستقیم بر روی افزایش امنیت اتریوم خواهد گذاشت.

معایب سرمایه گذاری بلند مدت در اتریوم

          • اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدتی در اتریوم را دارید پیشنهاد می‌کنم قبل از سرمایه گذاری ارزهای دیگر را حتما بررسی کنید.
          • استفاده از سرمایه گذاری‌های بلند مدت که به آن HODL (Holding On for Dear Life) می‌گویند؛ به شما اجازه نمیدهد که از نوسانات ذودگذر بازار استفاده کنید.
          • هر چند که اتریوم را تیم توسعه دهنده بسیار قوی هدایت می‌کند ولی هیچ ممکن نیست که ارز دیجیتالی جدید وارد این دنیا نوشد که هر آنچه ارز بوده را نابود کند.
          • هر چند ارزهای دیجیتال را اساسا غیرمتمرکز می‌دانند ولی از تاثیر سیاست و قوانین دولتی بر آن غافل نشوید.

آیا باید اتریوم را به چشم سرمایه گذاری کوتاه مدت نگاه کنیم؟ ( 0 تا 12 ماه)

آیا باید اتریوم را به چشم سرمایه گذاری کوتاه مدت نگاه کنیم؟ ( 0 تا 12 ماه)

هدف از سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت تنها استفاده از نوسانات مثبت بازار به نفع خودمان است. ولی چگونه می توانیم از نوساناتت بازار به نفع خودمان استفاده کینم یا نحوه تجارت و سرمایه گذاری در اتریوم، آن هم به صورت کوتاه مدت چگونه است؟

اغلب سرمایه گذاران معتقدند؛ بهترین حالت سرمایه گذاری در اتریوم زمانیست که اتریوم به پایین ترین عدد خود در نمودار می رسید. در اینجا بهتر است هر میزان که می توانیم اتریوم خریداری کنیم  و پس از اینکه به اندازه کافی سود کردید اتریوم را به فروش برسانیم و مجدد با سودی که از سرمایه گذاری پیشین کردیم، اتریوم خریداری کنیم. با این کار هم سرمایه گذاری کرده اید و هم سود.

اگر به مثال قبلی که درباره نحوه رشد عجیب و غریب اتریوم زدیم برگردیم، خواهیم دید که اگر شما مقدار 1000 اتریوم را در مارس 2017 خریداری کرده باشید و به جای آنکه در مارس 2018 به فرو ش برسانید در دسامبر 2018 به فروش می‌رساندید به جای 25000 دلار سود مبلغ 45000 دلار سود می‌کردید. با این وجود؛ در مارس 2018 مبلغی چندین برابر سود داشتید.

قبل از سرمایه گذاری در اتریوم باید چه کارهایی انجام دهیم؟

انتخاب کیف پول امن

همانطور که در مقاله کیف پول ارز دیجیتال توضیح دادیم کیف پول‌های ارز دیجیتال به 3 دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کیف پول‌های سخت افزاری مانند the Ledger Nano S، دسته دوم کیف پول‌های نرم فزاری مانند Exodus و دسته سوم کیف پول‌های موبایلی مانند Jaxx است. البته یک دسته دیگر در کیف پول‌های ارز دیجیتال معرفی می‌وشد که به آن ها اغلب کیف پول‌های تحت وب می‌گویند.

برای آشنایی بیشتر با این دسته از کیف پول‌های ارز دیجیتال بهتر است مقاله کیف پول اتریوم دیجی کوین را حتما مطالعه کنید.

چگونه می‌توانیم در اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه می‌توانیم در اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

تنها کاری که باید برای سرمایه گذاری در اتریوم انجام دهید این است که در ابتدا وارد سایت دیجی کوین شوید و پس از ثبت اطلاعات و تایید توسط مدریت وارد پنل معاملات شوید و مقدار اتریومی ‌که می‌خواهید خریداری کنید را ثبت کنید. برای کسب طلاعات بیشتر در این زمینه مقاله چطور اتریوم بخریم را از دست ندهید.

مزایا استفاده از دیجی کوین به عنوان سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال:

          • پلتفرم فروش
          • پلن ساده و راحت
          • امکان دسترسی ساده و راحت و شباهت به پلن فروش بورس
          • پشتیبانی هر روزه
          • ارائه به روز ترین خدمات به مشتری
          • امکان استفاده از کارت‌های بانکی برای خرید ارز دیجیتال
          • امکان امنیت 100%برای خرید ارزدیجیتال

حرف آخر

در حال حاظر؛ اتریوم به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار عالی در بین سرمایه گذاران انتخاب می‌شود. شاید ارزش روزافزون اتریوم دلیل کافی برای سرمایه گذاری در بین این ارز دیجیتال است. ولی یک قانون نانوشته ای که بین سرمایه گذاران وجود دارد این است که:«آنچه باعث از دست دادن سرمایه شما می‌شود را سمایه گذاری نکنید.»

  • ۹۹/۱۱/۲۸
  • شیما سحابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی